Djurkultur

Jag har fortfarande inte bloggat på riktigt. Som kompensation för detta svek lägger jag in en bild på en igelkott jag själv skapat i akvarell. En present som plåster på såren, är bättre än ingen present som plåster på såren. Som en dålig far skulle ha sagt. 


I konsten är igelkotten en symbol för trygghet. I folktron anses den bringa tur.
Undantag: Udmurter menar att en död igelkott ett tecken på annalkande död. SE UPP!

Suck. "Annalkande död". Den ÄR ju redan död! TACK FÖR INGEN INFORMATION!
Förlåt, folktron, jag menar inget illa med att skrika åt dig. Jag vill bara inte att du ska tala i onödan.

MER OM IGELKOTTEN: Igelkotten är Gotlands landskapsdjur. Död igelkott är Ölands.

Nedan till vänster har vi George från England, som är den enda igelkott i sitt slag som bantat
med atkinsmetoden. Efter att i flera år så att säga "fistat" i sig kolhydrater uppgick hans
omkrets till hela 80 cm.  Hans maka Anne, till höger, är dock besviken över makens nya
hälsosamma livsstil. Det bästa med att vara anorektiker och fat admirer på samma gång
är att man inte behöver skämmas för något alls, menar Anne. Win win!


Kommentarer
Postat av: jennie wiberg

Jag trampade på en dö igelkott i Malmö. Skall jag gå ur tid?

2011-07-19 @ 23:45:54
URL: http://www.jenniestinksrok.wordpress.com
Postat av: Marja

Ja, tids nog!

2011-07-20 @ 14:30:48

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0